LGBTIQ Foundation Stichting Safehouses Melina LameéLiefde overwint alles / Love conquers all

Onze Missie

Safehouses Stichting Melina Lameé realiseert veilige huizen voor mensen en kinderen uit de LHBTIQ-gemeenschap die verstoten zijn door hun familie en daardoor op straat moeten overleven. Hun leven is in gevaar omdat de samenleving waartoe ze behoren hen niet als gelijken erkend. Er zijn nog te veel landen waar LGBTIQ-ers worden bedreigd, het risico lopen verkracht te worden en zelfs kunnen worden gearresteerd en ter dood veroordeeld of vermoord. Alleen al in 2019 werden 331 transseksuelen vermoord, dit is exclusief de slachtoffers van Afrikaanse of islamitische landen of andere LHBTIQ-ers die slachtoffer zijn geworden.

Binnen Europa zijn er nog genoeg landen waar het erg slecht gaat met de rechten en de acceptatie van de LHBTIQ. Ook in Nederland is er nog veel geweld en onverdraagzaamheid jegens deze groep: zeker 4000 LGBTIQ-ers worden uitgezet en verlaten/afgewezen en leven op straat. Buiten Europa is de situatie nog erger. In Arabische en Afrikaanse landen staat het leven van LHBTIQ mensen elke dag op het spel. Ook in landen in het Verre Oosten, Zuid-Amerika en de Caraïben zijn er niet of niet genoeg veilige plekken voor LHBTIQ 'ers.

Ook is het cruciaal dat de schuilplaatsen die er zijn geheim blijven om de veiligheid van de bewoners te blijven garanderen. Met onze inspanningen hopen we de bescherming van de LHBTIQ-gemeenschap wereldwijd op de sociale en politieke agenda te plaatsen. Op deze manier kunnen we een betere toekomst garanderen voor LHBTIQ 'ers, zowel volwassenen als kinderen. Wil jij bijdragen aan onze missie: help ons door te doneren, zodat wij een veilig onderkomen kunnen realiseren voor deze kwetsbare gemeenschap wereldwijd.

Stichting Safehouses Melina Lameé

Adres (alleen op afspraak) : Rembrandtlaan 45 7606 GJ Almelo